tisdag 4 mars 2014

En något senare födelsedagspresent


Min pappa är väldigt duktig på luffarslöjd och i julklapp gav jag honom då en bok som heter Smycketråd och pärlor. Jag var lite osäker på om han hade den (och det var han med) så jag hade köpt en till bok i reserv, en om vävning eftersom pappa har börjat väva. I helgen var mina föräldrar här och då avslöjade han att hade luffarslöjdsboken. Så då fick han vävboken istället och luffarslöjdsboken blev min. Helt ok, eftersom jag ändå ville ha den. Men jag vill ju ha vävboken med så jag får köpa den med... Och så hade jag talat om för mamma att jag tyckte att de kunde köpa uppföljaren till Gamla svenska lapptäcken som jag fick i julklapp i födelsedagspresent så då fick jag den med. Jättefina böcker båda två! Och jag tycker att det är jättebra att jag bara kan tala om för mina nära och kära vilka handarbetsböcker jag vill ha i present så får jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...