söndag 16 mars 2014

Gigantiska sjalar

Jag har stickat två gigantiska sjalar.



Den översta är Flow av Andrea Rangel som blev klar i februari. Jag har dragit mig för att blocka den eftersom den är så stor. Det gick åt ungefär 100 m mer garn än planerat och jag har stickat fel massor med gånger men det gör inget. Nu ligger den över hela golvet i min etta som jag är sambo i och torkar. Jag är skitnöjd. Och så har jag blivit klar med Rockefeller av Stephen West. Den blev klar igår och blev också jättestor. Större än vad jag hade väntat mig faktiskt. Och när jag provade den fick jag inte till något bra sätt att ha den på sig. Då har jag ändå sett massa bilder på hur man kan ha den men min kroppsform i kombination med den här stora sjalen blev inte riktigt bra. Jag hoppas det blir bättre efter att jag blockat den. Jag måste bara vänta på att de två uppsättningarna av pusselmattor jag har, som inte går att bygga ihop med varandra, blir lediga. Och så är jag sugen på att starta en ny sjalstickning. Jag vill sticka 14 sjalar i år, bara för att!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...