torsdag 4 juli 2013

Veckans iste


Idag har jag varit på Stickklubben Göteborg för första gången på några veckor. Var stressad och trött innan Tallinnsemestern så det hanns inte med men ikväll så. Vi träffas ju varje torsdag på olika ställen och jag är i stort sett alltid där. Jag upptäckte så att jag tre veckor i rad lade upp bilder på en iste och en stickning på Instagram, och det var dessutom samma stickning två av gångerna, så det har blivit lite av en grej att lägga in bilder på iste och stickning med Stickklubben för mig. Fast ibland är isteet en öl. Eller något annat. Ikväll var det en öl. Vi var på The Red Lion i Majorna som är lite av ett favoritställe. Det var kanontrevligt som vanligt! Min stickning ikväll var sjalen Stripe study av Vera Välimäki. Jag satte igång med den dagen innan Tallinnresan för att ha en bra stickning med mig. Jag kom en bit på väg men sedan jag kom hem har jag nästan stickat maniskt. Jag stickar den lite annorlunda jämfört med originalet och byter lite färger, lite inspirerad av Visalisas variant. Garnet jag använder är Drops Cotton Light, Sandnes Mandarin Medi och Rowan Calmer som har blivit en favorit, lagom tills det har slutat tillverkas. Borde köpt mer i Tallinn. Som allt annat... Men det är både ett roligt och lätt mönster att följa och min plan är att bli klar med den till västkustsemestern som stundar. Kanske att jag stickar lite glest, och det kan jag störa mig på ibland, men det blir som det blir! Det dröjer nog inte allt för länge innan jag visar det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...