torsdag 11 juli 2013

Slöjdminne: broderad duk


I april var jag hemma i Småland en sväng och hittade lite gamla slöjdföremål från grundskolan. Ett av dem var den här broderade duken. Jag minns inte exakt när jag gjorde den men jag vet att det var på högstadiet. Och jag har för mig att det tog en jäkla tid. Jag var nog inte den snabbaste slöjdeleven. Men när jag nu hittade den blev jag djupt imponerad av min noggrannhet! Så noggrann är jag inte idag. Har inte tillräckligt med tålamod. Men då var jag långsam och noggrann och så blev resultatet bra också! Till och med baksidan är fin! Tror faktiskt att att till och med Kristina skulle godkänna den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...