söndag 14 juli 2013

Ny bekantskap

Björketorps marknad blev en ny bekantskap i helgen. Det är en årlig marknad som var för 32:a gången i år i Björketorp i Marks kommun. Jag, Linda och Viktoria var där och krängde grejer. Det var varmt och fint väder och till en början gick det trögt. Men sedan kom det igång och jag fick in över 600 kr i alla fall. Men jag gör det ju inte för att bli rik utan jag gör det för att det är roligt så klart.



Det var en kanontrevlig marknad som vi gärna återkommer till! Det var väldigt bra arrangerat med trevliga arrangörer och vi fick frukost. Bara en sån sak! Det fanns faktiskt en hel del intressanta grejer att inhandla med, och jag köpte ett par döfina haremsbyxor i brunt och gult.


Viktoria gör jättefina grejer med pärlor som man kan se på bilden här. Hon gör både med vanliga nabbypärlor som det hette på min tid, och med nabbypärlor modell pyttesmå. Döfint!


Som tack för att hon fick följa med oss på marknaden fick vi välja varsin sak av henne och jag valde de här dösöta muffinsöronhängerna. Ja, det heter öronhängen.

2 kommentarer:

  1. åå va glad ja blir när jag läser detta inlägget. jag hade en toppen dag (helg) med er, de va jätte roligt att få stå på marknaden o jag va lite rädd att ja skulle känna mig utanför då du och linda känt varandra lite längre, men jag kände mig som en i gänget. jag längtar tills vi kommer ha vårat garnlan och även till nästa marknad :) då ska du få dina melonöronhängen :P tack för en super dag och jag är så glad att vi blivit vänner <3

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...