lördag 27 juli 2013

Något nytt


Jag kände att jag ville prova på något nytt. Jag kikade in crocodile stitch och wool eaters på youtube, men till slut föll lotten på kärleksknutar, eller solomons knot eller lovers knot som det heter på engelska. Jag har varit sugen på att testa länge, men inte riktigt vågat. Det verkade komplicerat att dra ut öglor och få dem lika stora allihop. Men jag hittade en bra tutorial, eller instruktionsvideo som det heter på svenska, och med hjälp av dem kom jag igång. Det är redan en sjal på gång. Och det är både roligt och går snabbt! Jag rekommenderar ovanstående video för den är både bra och tydlig, och innehåller kanonbra musik! Garnet är Shimmer från Red Heart ett akrylgarn med lite metallic i, som är både trevligt och snyggt. Billigt och bra från Gekås med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...