måndag 15 juli 2013

Stripe Study

Min Stripe study har varit klar ett tag. Nu har jag äntligen fått chans att fota den i en intressantare miljö än på mitt parkettgolv. Bohusläns klippor är fina. Kort och gott kan man säga att jag är jättenöjd med den färdiga sjalen. Den blev fin, mysig och lagom varm på sommaren. Den var rolig att sticka även om vissa varv var roligare än andra. Drops cotton light var ett ganska knarrigt garn. Sandnes Mandarin medi och framför allt Rowan Calmer var en fröjd! Älskar det garnet. Det fyller så bra! Synd att det inte tillverkas längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...