tisdag 5 mars 2013

Jag har sytt!


Jag har fått krokningshandled. Därför fick jag vila lite grand med krokningen idag. Jag har ju så klart krokat idag också, men inte hela dagen. Men jag har däremot sytt ett fodral till mina kroknålar. Jag hittade den här beskrivningen365 saker du kan slöjda och tyckte modellen var bra. Jag hade en del tyger jag köpt till lappteknik som jag använde och resultatet blev som du kan skåda vansinnigt vackert! Nä, skämt åsido så kanske inte alla gillar kombinationen av tygerna, men jag tycker det blev fräckt i alla fall. Och fodret på insidan är en duk köpt på loppis med frukter på. Jag gillart! Sömmarna är inte perfekta, och det var faktiskt svårt att få snedremsan att bli jämn på båda sidor och täcka alla sömmar, men det skiter jag fullkomligt i. Funktion framför skönhet och jag har konstaterat under åren att man lär sig faktiskt ingenting av att sprätta! Vad man däremot syr rakt med hjälp av är sömnadsvana. Och sömnadsvana har jag faktiskt inte så mycket som jag skulle önska. Men jag gillar egentligen att sy och jag har en fantastisk symaskin (Husqvarna så klart), men det är faktiskt jobbigt att inte ha en plats där symaskinen kan stå framme hela tiden. Att dra fram den och röja köksbordet, som dessutom sviktar när jag syr, är ingen hit. Så jag tänker mig att jag kommer sy mycket mer när jag har en större lägenhet. Men ni behöver inte oroa er, jag syr tillräckligt bra för att kunna undervisa i sömnad i grundskoleslöjden!

1 kommentar:

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...