fredag 22 mars 2013

Gratitude


Jag har även blivit klar med sjalen Gratitude designad av Visalisa. Dock gjorde jag inte helt enligt mönstret som jag nämnt innan utan gjorde andra vändningar på sjaldelen. Jag lade även till en i-snodd eller i-cord avmaskning. Det har jag inte provat innan och jag har hört att det ska vara bra så jag passade på att lära mig något nytt och det blev bra. Jag måste säga att jag älskar det här garnet. Med risk för att förolämpa Lisa får jag nu avslöja att det kommer från Netto så det är billighetsgarn! Men jag älskar färgen och skiftningarna som blir och det 100% ull och mycket mysigt. I längden håller det så klart inte att bara köpa garn från Netto för vår miljö och världs skull, men ibland gillar man det billiga och är man fattig som jag är nu är det win-win ändå. Den blev lite skev får jag även erkänna, men det spelar ingen roll. Det syns ju ändå inte när den sitter på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...