fredag 22 mars 2013

Bättre bild på Pax


Här har vi en lite bättre bild på Pax. Och apropå förra inlägget så är det inte den blicken jag har i sängkammaren. Det är snarare den blicken jag har när jag tittar rätt in i blixten när jag blir fotad. Och jag är vansinnigt nöjd! Garnet är ett tweedgarn från Turkiet som faktiskt funkade bra i denna krokade sjal. Men om jag gör en till blir det i ett garn med slätare struktur.

Idag har vi haft redovisning fördjupningsprojektet och jösses vilka fina grejer alla har gjort! Det var mycket metall men även lite trä och en kavaj. Det är enormt berikande att titta och lyssna på varandras redovisningar. Jag visade upp alla mina grejer jag krokat och det mesta har jag ju redan visat här. Men jag har 23 st _provlappar_ som jag inte skrivit om. Ja just det, ni hörde rätt, provlappar. Men jag ska givetvis virka ihop dem till en filt. Många nya och trevliga strukturer har jag provat i alla fall som förtjänar ett eget  blogginlägg. Det får bli under helgen. Men som sagt, mycket nytt har jag lärt mig! Inte minst att kroka spets. Mycket trevligt. Det kommer nog bli fler krokade spetssjalar.


Under redovisningen blev jag klar med min mössa, Hermione hearts Ron, med, och den blev inte så dum. Nu gjorde jag inte den för att jag är kär i Ron Weasley, vilket jag iofs är, utan för att den är så söt. Det känns som en perfekt vårmössa. Och den är extra fin i grått får jag säga, jag som mest har spräckligt och färgglatt garn. Ett trevligt mönster som var lätt att följa och förstå, och tredje gången jag stickade på engelska. Behöver göra det mer. Det är ju inte särskilt knepigt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...