måndag 24 januari 2011

Slöjd!

Nu har jag som sagt börjat på slöjden och än så länge är det jättekul! Vi har mjukstartat lite med introduktioner i hårda och mjuka material som det kallas. I fredags hade vi hårda material och då fick vi såga och hyvla en träbit. Jag är kanske ingen hejare på att hyvla men det blev ju en träbit. Och resultatet skall visas. Här är den inte hyvlad på alla sidor dock.


Idag hade vi introduktion till mjuka material och då fick vi brodera ATC-kort. Det betyder Artist Trading Card och är nån slags hockeybilder för konstnärer. Jag försökte brodera hallandssöm i grönt, men det var ju inte så lätt. Det blev lite ojämnt och kanske inte jättesnyggt, men resultatet blev i alla fall någon slags blomma med hallandssöm, stjälkstygn, langettstygn och nån sorts andra små stygn som kanske kan räknas som schatterstygn. Det var kul att brodera! Jag fortsätter rapporten från slöjden löpande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...