onsdag 28 juli 2021

Dagens hållbara outfit #28

Idag är en sån dag när jag vill berätta lite mer om mina kläder än vad instagram lämpar sig för. Här kan jag vara mer högtravande. Så, utläggning börjar härmed. Den där koftgrejen är från Monki och i polyester, ve och fasa, men överdrivet snygg och lös och flowy så det funkar ändå. Jag har köpt den på Smyrna second hand. Och här har vi återigen beviset på att storleksmärkningen är väldigt irrelevant. Den är i xs/s. Toppen undertill panikköpte jag en dag i Kungsbacka på Kappahl. Det var personalfest och jag hade åkt ifrån mina festkläder. Den är snabbmode i ett nötskal och gick ganska snabbt sönder i tvätten. Men den är lagad och används flitigt, trots att lagningen syns. Den funkar alltid och är i finaste färgen. Kjolen är köpt på Erikshjälpen i Frölunda, är en storlek M men måste vara uttöjd i resåren för den är gigantisk. Ett bevis för att även utnötta plagg har rätt att leva. Mina sneakers köpte jag rätt nyss i facebookgruppen Circle of clothes. De är i min gamla favoritmodell Adidas Superstar och något samarbete med Rita Ora. Skitsnygga om du frågar mig! De var oanvända men än dock second hand. På ett sätt. Jag har även ett par örhängen från nämnda facebookgrupp på bilden. Och så väskan då. Den köpte jag på Åhléns 2013 inför en resa till Talinn. Jag ville ha en väska med både dragkedja och knäppning och hittade denna på rea. Liksom med mina gamla Dr Martens på 90-talet kändes det som att ingen ville ha det orangea lädret nu heller. Konstigt. Den har varit i Tallinn många gånger sedan dess för övrigt.

En parentes är att jag var på BjörkåFrihet Backaplan idag som skarpögda kan se. Jag blev stoppad i trappan och nekad att ta med min korg till nedervåningen. Vad är det för exter? Man får väl börja där nere och ta med sina grejer upp eller? Sånt kan göra mig väldigt off och eftersom jag inte alls fattar syftet halkade denna butik en bra bit ner på listan. Vi ses inte så snart igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...