söndag 6 december 2020

Tristess

Jag ska inte gnälla, men det är så jäkla trist nu! Jag känner mig rätt oinspirerad av det mesta just nu. Det händer inget alls som får mig inspirerad till att skriva och inte ens stilkontot känns peppigt just nu. Det är så jäkla mycket klubben för inbördes beundran på instagram. Alltså, jag har egentligen ingenting alls att klaga över direkt eftersom jag både har jobb och fantastiskt sällskap hemma men om hösten och vintern är inte mina säsonger i vanliga fall tar väl denna priset. Förra året besökte jag föreläsningar, workshops och klädbytardagar som kunde inspirera mig men nu får jag roa mig bäst själv. Inte ens loppisbesök blir det nu. Jag får nog laga och fixa lite mer för att inte avlida...


Ok, nu har jag väl klagat nog. Jag tänkte så här lite käckt visa upp lite härliga loppisfynd jag gjort tidigare istället. Jag kan ha visat dem innan, men det är skitsamma. Härliga loppisfynd kan man se fler gånger. Den här tröjan är verkligen en favorit. Den har jag köpt på Myrorna Järntorget för 139 kr och den är välanvänd och väldigt uppskattad av mig. Jag trivs väldigt bra i den faktiskt. Den är något visst med sådana där tröjor från slutet på 80- början på 90-talet. Jag känner mig väldigt fancy i den!


Och apropå Myrorna Järntorget blev jag väldigt nöjd med både kjolen och toppen jag hittade för 99 spänn styck tidigare i höstas. Det var när man trodde att coronan hade lugnat ner sig lite men så fel vi hade hela bunten. Både kjolen och toppen är hemmasydda för övrigt. Jag tycker faktiskt att de passar rätt bra ihop dessutom. Mönstermix blir mer och mer min grej känner jag!

Jag är väldigt förtjust i den här kjolen faktiskt. Kan man sina flumplagg från tradera känner man igen kjolen som en sån där kjol man kunde köpa från Thailand för lite mer än tio år sedan. De syddes upp där och såldes sedan på tradera i Sverige. Jag köpte ingen då eftersom jag fokuserade helt på haremsbyxorna och köpte nog fem par tror jag. De var så himla bra för de var one size. Det var för övrigt ett par stycken av dem som fick spindlar på sig under november. Jag föll dock för kjolen direkt och tyckte den var väldigt värd 40 kr på Smyrna second hand. Jag har tyvärr använt den ganska lite. Det är bara att skärpa sig. Och det här med att det skulle vara en sommarkjol är ju bara trams. Man kan ju faktiskt använda alla plagg året runt, bara man kombinerar dem rätt. Jag ska nog köra igång mer hardcore med det tror jag. Skorna och byrackan är för övrigt också second hand men det vet ni ju sedan gammalt.

Ibland kan fynden ligga i att jag hittat goa plagg för nästan inga pengar alls. Det är nämligen så att på BjörkåFrihet Backaplan finns stänger med trikåplagg för 40 kr styck. Där hittade jag förra året två plagg från Gudrun Sjödén, som jag förvisso tycker är en borgartant, men kläderna är ändå bra. Och ofta lite roligare och finare än mycket annat bös. Tröjan är dessutom lite äldre och därav i lite bättre kvalitet än vad de är idag och det är gött. Jag gillar tjock och rejäl bomull. Klänningen är också väldigt najs. 

Jag blev i alla fall lite uppiggad av att visa upp lite fina kläder för en kort stund. Ja, jag är materialist. Jag har alltid gillat mina prylar och kläderna är inte ett undantag. Jag blir lätt nostalgisk. Och det märks att jag gillar färg och mönster va? Det piggar också upp. Kan ni fatta att jag en gång i tiden mest gick omkring i svart? Men färg är bra grejer det! Och mer content är så här blev det alltså inte idag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...