söndag 12 april 2020

Loppistips #15: Myrorna Olskroken


Ett litet loppistips så här under påskhelgen kanske? Om någon går på loppis fortfarande dvs... Men här har vi en pärla hos en av de stora aktörerna. Myrorna vid Olskroken är relativt ny, har funnits i ett par tre år nu och ligger på Redbergsvägen 11B, ungefär i höjd med spårvagnshållplatsen. Butiken är mycket mindre än den på Järntorget här i Göteborg, men den är bra! Och hundvänlig.


Myrorna är som bekant en rörelse signerad Frälsningsarmén som driver sina butiker som vilken kedja som helst med budget, krav och överskott. Skillnaden är att överskottet i stort går till Frälsningsarméns sociala arbete. De jobbar också för en hållbar samhällsförändring och att få fler människor att återanvända och återbruka. Och det är ju bra! Den här butiken har det klassiska Myrornasortimentet med lite köksgrejer och prylar, textilavdelning, böcker och en hel del kläder. Och barngrejer. Det de inte har är större möbler.


Och jag tycker den är toppen! Ok, den kanske är lite dyrare än t.ex. Reningsborg eller Smyrna second hand men jag tycker de har bra grejer. Och hittar jag något jag verkligen vill ha kan jag betala lite mer. Det här är dessutom en sån butik som har den perfekta kombinationen av lite nyare kläder och vintage. Och det gillar jag. Även om den inte är superstor så tycker jag alltid att man hittar något fint där. Jag köpte tex. den flerfärgsstickade gröna koftan där i höstas som jag skrev om tidigare i veckan.


Jag har även köpt en riktig finklänning, en najs kjol och ett par fräsiga skor på denna Myrorna. Jag menar, kolla in tyget i kjolen! Den är gul och har etiketter med cider och tomatjuice. Hur knäppt är inte det? Jag älskar det! Den är dessutom hemmasydd vilket alltid är trevligt. Jag kan avslöja att det även var här jag förde min syster i fördärvet med att köpa kläder second hand genom att "hetsa" henne att köpa en blus här i somras. Det finns något för alla helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Du borde testa på Röda Korset i Kungsbacka, vi var in där idag och de hade mängder med damkläder i alla storlekar för bara tio kronor! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Låter amazing! Har hört att det ska finnas bra i Kungsbacka! Ska helt klart utforskas.

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...