måndag 16 mars 2020

Hasan Minhaj och The ugly truth of fast fashion

Ok, det är mycket corona nu. Och det känns som att jag inte kan posta ett vanligt inlägg utan att skriva om corona för tänk om ni tror att jag har missat hela skiten. Eller inte bryr mig. Men så är det inte. Jag tycker bara att livet rullar på och this too shall pass. Fast man kan passa på att stödshoppa lite av företag man vill ska finnas kvar. Så, nog om det.


Eller ok, lite till då. Om du sitter i någon sorts karantän eller inte vågar gå ut har du säkert massor du vill eller ska göra. Men om du inte riktigt lyckas fylla din tid och vill skratta lite kan jag tipsa om ett specifik avsnitt av Patriot act with Hasan Minhaj som finns på Netflix. Det aktuella avsnittet är närmare bestämt avsnitt 3 i säsong 5 och det heter The ugly truth of fast fashion. Hasan Minhaj är en amerikansk komiker som gjort lite ditten och datten och då bl.a. denna serie. Serien är en form av talk show/stand up kan man säga där han tar upp olika mer eller mindre aktuella ämnen och gör humor av det. I avsnittet jag tipsar om tar han fast fashion, givetvis. Det är både roligt och skrämmande eftersom det finns allvar i ämnet. Jag tyckte speciellt det var obehagligt att se hur mängder med kläder slutar sin cirkel i ett land som importerat dem, rensat ut dem för att sedan göra landfill eller bränna dem. Kolla vetja och skratta och förfäras! Finns som sagt på Netflix.

Sedan har en kollega, så tillika hälsocoach just nu, lite beordrat mig att titta på Next in fashion som är någon sorts Project Runway:ig historia. Jag är inte så svårövertalad eftersom programmet hostas av Tan France från nya Fab 5. Han är fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...