onsdag 9 oktober 2019

Sustainable Fashion Week


Nu är det Fashion Week! Visste ni inte det? Jag har tidigare skrivit om att Stockholm Fashion Week blev inställd p.g.a. lite dålig ekonomi och även lite hållbarhetsskäl, men nu har vi Östersunds Fashion Week istället. De har nämligen en modeveckan helt i hållbarhetens tecken! Jag är lite missnöjd över att jag inte är där. Men Göteborg och Östersund ligger inte så nära varandra... Hoppas det blir ett årligen återkommande event och att jag får möjlighet att åka dit någon annat år!

Det verkar verkligen helt fantastiskt! Kolla programmet här. Det anordnas modeloppis, utställningar, föreläsningar, workshops med lappa och laga, sömnadskurs, klädbyte och modevisning. Bland gästerna hittar vi bl.a. Slow Fashion herself; Johanna Nilsson och Houdini. Även Per Holknekt från Odd Molly besöker eventet. Jag har lite dålig koll på hållbarhetsaspekten vad gäller Odd Molly dock. Får nog forska lite.

Men kort sagt, det verkar helt awesome! För att veta mer kan man lyssna på detta korta radioinslag från i måndags. Det finns även en hel del artiklar i olika lokalblaskor som jag inte får läsa eftersom man måste prenumerera. Snålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...