torsdag 3 oktober 2019

Dagens hållbara outfit #6


Samma jobbspegel som vanligt. Idag har jag haft på mig en Gudrun Sjödéntunika jag köpte på BjörkåFrihet för en hundring i söndags (för second hand är ju Gudrun ok), en kjol jag köpte på Myrorna Järntorget i vintras och mina Clarks jag köpte på Majornas megaloppis i våras. Skorna har även varit en sväng hos skomakaren vilket är en bra investering. Jag tror dessutom att kjolen var ny, den kändes i alla fall som det, men den var ändå trasig. Den hade några småhål upptill så jag prutade lite. Egentligen drar de aldrig av mer än 20% vid hål i plagg sade hon i kassan men hon höll med mig om att tyget är så tunt att den lätt kan gå sönder igen. Men jag gillade den, och kommer ta hand om den och laga den om det behövs så jag köpte den ändå för 75 kr. Jag hade även örhängen som jag gjorde på slöjdutbildningen för massa år sedan, som förvisso inte syns men de är väldigt fina kan jag lova. Och en Irvingsjal som jag virkat själv. Leggingsen har jag köpt nya. Men även där har jag börjat hitta begagnade på Sellpy så jag kommer nog klara mig utan "nya" leggings i framtiden med. Och det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...