tisdag 19 mars 2019

Favoritöronhängen

Ja, för visst heter det väl öronhängen? I Småland säger vi så. Jag nämnde i senaste inlägget att jag i stort sett enbart köper smycken när jag köper örhängen i en liten designbutik i Tallinn. Jag har köpt några på Etsy med, också handgjorda då, men det var några år sedan nu.


I vart fall, butiken heter Oma Asi och ligger mitt inne i gamla staden, nära rådhustorget på Saiakang 4. Det ligger i ett litet rött gulligt hus i en mysig gränd. Här säljer lokala designers smycken, accessoarer och annat designhantverk av olika slag. Jag älskar örhängena! Här syns ett urval av de jag köpt. Mina favoriter är de laserskurna från Märk Yourself som jag har flera olika modeller av. De första jag köpte var kasettbanden. Men det finns många olika stilar med fina örhängen och för att de finns vid ett besök betyder inte det att de finns kvar nästa. En riktig pärla av butiker alltså som jag verkligen rekommenderar om man besöker Tallinn. Att stödja små lokala designers får ju ändå anses vara hållbart, om de inte gör extremt miljöfarliga grejer dvs.

Och nä, nån sån där snygg blogg med drömmiga rosa fluffiga bilder kommer det här aldrig bli. Jag är inte tillräckligt intresserad av foto för det. Och det är inte heller riktigt jag. Jag är inte heller så intresserad av att visa upp någon glamorös ickeverklighet. Så lakan med hundhår på it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...