torsdag 28 mars 2019

Hudvård

Ok, här kommer en bekännelse. Jag är totalt ointresserad av hudvård, hårvård, kosmetika osv. Jag gillar nagellack egentligen men har varit för stressad för att måla naglarna ett par år. Det tar sån jäkla
tid att torka! Sminkat mig har jag inte gjort på mer än fem år skulle jag tro (sminkanekdot: mon mormor sa att jag var snygg nog att gå ytan smink när jag var 18 så jag kör på det) och jag äger liksom inga hudvårdsprodukter mer än handkräm. Sen så kommer man ju inte ifrån att man behöver tvål och shampo och balsam och så så det är ju ett nödvändigt ont. Men ändå, de få produkter man har i sitt badrumsskåp är ju bra om de är schyssta liksom. Jag har iallafall införskaffat mig en giftfri deo!


Det finns massa deos som ska vara snällare både mot miljön och kroppen så jag testade den här: True Organic Undercover Agent. Man ser även min aluminiumherrdeo i bakgrunden. Jag är en svettig typ som behöver tungt artilleri. I två dagar var jag jättenöjd med det giftfria men sen började jag lukta svett igen. Efter att ha haft aluminiumskikt i armhålorna är det ovant kan jag säga. Men det kan vara jag som är sjåpig. Jag föredrar ju när man luktar människa framför tvättstuga! Men jag använder ändå denna och det betyder ju lite mindre bruk av giftdeo i alla fall! Men nästa gång ska jag köpa en bättre. Hoppas jag i alla fall eftersom många rekommenderar den. Jag tänkte köpa denna: c/o Gerd unisex

Men. Är du intresserad av ekologisk hudvård ska du kolla in min kompis Jennys blogg Ekolust! Det är längesedan det kom ett nytt inlägg nu men hon kommer snart tillbaka hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...