tisdag 22 april 2014

Multnomah


Tidigare har jag skrivit om att jag stickade en sjal vid namn Multnomah och även att det var ganska tråkigt. Men nu är den i alla fall klar och resultatet blev riktigt najs! Det blev en perfekt vårsjal att ha under jackan och Malabrigo sock är verkligen ett trevligt garn att ha direkt mot huden! Så jag r definitivt nöjd med den och med facit i hand skulle jag faktiskt kunna tänka mig att sticka en till i present till någon eller så. Men det hände ett missöde. När jag höll på och blocka den insåg jag att en maska var tappad en bit ner i feather and fan bården och det var ju massa ihoptagningar så två maskor häll på att smita! Men jag satte nålar där under blockningen och sen fick jag fixa till det när den var torr. Jag snörpte ihop den så att det knappt syns. För att ta upp avmaskningen och göra om, det vägrade jag bara! Multnomah är för övrigt ett county i Oregon. Så nu vet ni det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...