måndag 7 april 2014

En utmaning!

Som om jag inte hade nog med sådana. Jag har ju dels två nyårslöften som jag är så där bra på att jobba med att hålla. Jag har lagt in all stash förutom tråkiga bomulls- och akrylgarner men det här med att göra klart UFO'n det är jag verkligen askass på! Men jag ska försöka bli bättre... Sedan så hade jag ju sagt att jag vill sticka 14 sjalar i år av ingen särskild anledning, så vi får se hur det går med det. Och nu har jag gett mig in i Dödergöks sockutmaning med. Som om jag inte hade nog med grejer att sticka i år. Det är ju en och annan marknad man ska hinna med också... Men jag älskar ju att sticka strumpor så jag nappade direkt!

Dödergök har utmanat sig själv att sticka åtta par strumpor innan 1/9 i år, och jag tänkte väl något liknande. Åtta par strumpor är väl inget tänker jag! Jag menar, jag har ju inget annat att göra i år... Äh, jag jobbar som lärare, jag har lång semester!

Jag har bl.a. tänkt sticka ett par Skew som jag har siktat in mig på länge i ett Regiagarn. På magic loop tänkte jag nog ändå, trots att jag verkligen ogillar det. Och så tänkte jag sticka ett par Gander med, fast bara i två färger. Eller tre, för jag tänkte att en skulle vara grå och gul och en grå och grön. Det blir najs tror jag. Så tänkte jag nog sticka upp ett par Timothy till eftersom jag inte blev helt nöjd med de första. Behöver få till det mönstret med. Och massa till!


Igår påbörjade jag det första paret i den här utmaningen och det blev ett par Murgröna designade av min stickklubbsvän Joanna Nordstrand. Det är ett jätteroligt mönster som inte är särskilt svårt heller. Och det blir superfint! Garnet är något gult nonamegarn köpt någonstans som måste säga att jag är väldigt nöjd med. Den gula färgen passar riktigt bra till den fina strukturen. Supernöjd!

För övrigt, jag är militant strumpsägare. Sockor/sockar är big no no för mig. Andra får säga det, men jag föredrar att kalla det för strumpor. Raggsockar är en annan femma. Men jag stickar strumpor och inte sockar. Småsaker jag vet, men man ska ju haka upp sig på nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...