söndag 13 juni 2021

Loppistips #25: Lindra Gårdsten


Sedan gammalt finns det två stycken Lindrabutiker här i Göteborg. Det finns en på Wieselgrensplatsen och förr låg det även en på Selma Lagerlöfs torg i Backa. Den var bra. Men när de byggde om på torget fick de flytta och hamnade då i Gårdsten. Den är också bra! Närmare bestämt på Salviagatan 1 ligger den och har öppet måndag till fredag 11-18 och 11-15 på lördagar. Bra öppettider alltså. 


Det här är en ljus och luftig butik, på ett bra sätt. Den är inte luftig som att det inte finns några grejer alltså. Men den är lagom prylstinn. Det är en butik man kan gå in i utan att bli överväldigad. Det finns prylar, smycken möbler och textilier. Bra priser, om du frågar mig, finnes och jag har bl.a. fyndat en hel del broderigarner där. 


Så till det väsentliga. Klädavdelningen är toppen! Lagom helt enkelt, precis som i butiken på Wieselgrensplatsen. Det finns lagom mycket för att orka kolla igenom allt, även om jag personligen gillar när det är trångt och överfullt och man får rota ordentligt, men det är inte alltid det passar humöret. Man kan hitta lite vintageguldkorn (90-tal är ju faktiskt vintage), vanlig fast fashion, kläder av dyrare märken med lite schysstare kvalitet och roliga statementplagg. Och skor finns det en hel del. 


Det här är mina bästa fynd från Lindra i Gårdsten! Den lila är garanterat 90-tal om inte slutet på 80 till och med. Den är 38/40 och passar mig fint så 90-taligt oversize är min gissning. Och här är ett plagg som är så bra att jag gör avkall på min annars så strikta regel om ingen polyester. Snygg som attan. Leopardtröjan är från H&M och får bli en påminnelse om hur bortskämda vi är i västvärlden. De kostade 6o kr styck vilket jag tycker är som hittat!


Och apropå skor hittade jag skornas skor där tidigare i våras! Precis vad jag har letat efter! Rejäla platåsneakers från 90-talet! Visst är de fräsiga! Jag vill minnas att de kostade 90 spänn och så var det halva priset på det, så 45 spänn! Eller var det 70 till och med...? Det enda negativa var att de var i en sån där mörkblå färg som jag ogillar men fick ändå lov att acceptera. Och så var det det där att de var storlek 35 och för små då... Så jag köpte inte. En stor sorg!


Ja just det, det är ju hundvänligt också, precis som Wieselgrensbutiken. Jag älskar hundvänliga loppisar! Och det här är faktiskt en pärla. Man vet aldrig vad man råkar på i en denna fräscha och välsorterade butik som är väl värt ett besök. Den ligger dessutom bara ett stenkast från Reningsborg i Angered som kan vara min absoluta favorit. Om man vill förena nöje med nöje eller nytta med nytta. Åk dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...