torsdag 4 mars 2021

Secondhandlistan - dagens tips

Är du en sån som egentligen vill handla mer på second hand men inte riktigt vet hur man börjar? Vart finns alla bra butiker? Finns det några där jag bor? Finns det några längs med den trökiga bilvägen jag har till sommarstugan? Eller vad det nu kan vara. Och som vanligt får vi låtsas som att vi inte har en pandemi! 


Men då har jag lösningen för dig! Eller inte jag, men Johanna Nilsson har! Hon har nämligen sammanställt en sketlång lista på second handbutiker över hela landet, nämligen secondhandlistan! Man hittar den på secondhandlistan.se. Det är alltså inte svårare än så. Johanna har koll på det mesta, men, även om man kan tro det, är inte hela listan first hand information från henne. Man kan nämligen bidra till den själv! Jag var inne för ett tag sedan och kikade och kom på ett helt gäng jag saknade. Då skickade jag ett mail till Johanna med ett tjugotal butiker till. Någon som kan komma på vilka?

Är inte din favoritbutik med? Skicka ett mail till Johanna på hej@johannanilsson.se. Även om det är den kassa butiken du saknar på listan tycker jag du ska höra av dig för smaken är som baken och mer second hand åt folket är grejen! Och just det! Även second hander på nätet är med, om man är mer lagd åt det hållet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...