söndag 28 september 2014

Disktrasor


Jag tycker det är trevligt att sticka disktrasor. Jag tycker det är trevligt att ha stickade disktrasor. Jag tycker inte om att använda dem för jag hatar att städa. Det syns hemma hos mig kan jag säga. Men i vilket fall. Jag brukar ju även snappa upp idiotiska kommentarer från besökare på marknader. Och på Skene Marten för ett par veckor sedan kom den som tog priset. På lördagmorgonen, när marknaden precis började komma igång, kom det en man gående förbi med sin fru. Han slängde ett getöga på våra grejer innan han stannade framför våra disktrasor (jag stickar i regel och Linda virkar), plockar upp en av dem, tittar på oss och säger: "Dom här, dom är fullkomligt jävla värdelösa!". Och jag blev så paff. Jag tittade på honom och sa: "Då har du inte provat våra kan jag säga!". Och inte för att vara sådan, man måste inte gilla våra stickade och virkade disktrasor (även om i alla fall min svärmor och bonussvärfar är helt lyriska över dem), och man måste inte ge oss beröm för dem heller, men säger man så eller? Vad grundade han det på? Jag har inget minne av att han handlat av oss så jag tror helt ärligt inte att han har en egen erfarenhet av dem. Tror hans fru skämdes lite över honom också för hon manade på honom att gå och så försvann de snabbt. Jag ångrade så klart direkt att jag inte kallat honom för gubbjävel. Tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att använda det ordet som jag i övrigt i stort sett aldrig använder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...