måndag 29 september 2014

Garnfestival

Ja, jag tänker kalla den för det. För jag köpte bara garn. Syfestivalen i Borås dvs. Den här gången visar jag inga bösgarner från Ateljé Margaretha utan bara lite finare garner jag shoppat.


Jag köpte fyra härvor Marks & Kattens Alpaca för 25 kr styck, en härva Järbo Naturgarn Nr 1 (i precis mina färger) för 10 kr, en härva rosa strumpgarn från Tant kofta, ett kit strumpgarner också från Tant Kofta och två härvor Softblend från Färgkraft i färgen Trollskog. De sistnämnda härvorna kostade 240 kr styck. Som hittat! Ekologiskt handfärgat ullgarn från ett familjeföretag. Bättre kan det inte bli! Jag ska kroka sjalen Northern Lights av Patrick Hassel-Zein av det. Ett projekt planerat sedan tidigare så jag är nöjd!


Strumpgarnskitet är till ett par strumpor designade av Eddy och de heter Furuvik. När jag kikade på dem insåg jag att det ju var furor på dem. Dvs, ett par strumpor med tallar på. Jag kände att som slöjdlärare är dessa strumpor ett måste! Total impulsshopping men jag är mycket nöjd!


Visst är de skitsnygga? Fast jag köpte dem i grönt då. Det rosa Tant Kofta-garnet har jag inte bestämt vad det blir av än, men ett par strumpor får det bli i alla fall!


Och när vi ändå är inne på strumpgarn så är det nog ingen som förvånas över att jag köpte ännu mer strumpgarn på mässan. Men Regias Kaffe Fasset, Camouflagegarn (som jag suktat efter länge) och ormgarn för 20 kr nystanet är lite för bra för att bara gå förbi. Jag behöver så klart mer strumpgarn! Jag ska lägga upp en bild på min strumpgarnsstash så får ni se att jag så klart behöver mer!


Det här är för övrigt enda bilden jag tog. Det är Ullcentrums smygmaskvirkade och krokade grejer. Jag hade fullt upp med att träffa folk jag kände, klämma på garn och spendera pengar. En bra festival var det!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina inköp!
    Hade velat ha mina "fyndögon" på den där dagen...
    Så himla kul att träffa dig och krama om dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mysigt :) Hoppas vi ses igen! Och du hittade ju en spinnrock! Bara en sån sak!

      Radera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...