söndag 23 juni 2013

Klösdöden

När jag skaffade min mobil nålband jag ett fodral till den i Drops Karisma. Jag blev riktigt nöjd med det för det blev ovanligt elastiskt för att vara nålbundet och det har räddat mobilen flera gånger från att dö tappningsdöden.


Tyvärr dog fodralet klösdöden igår. Vi har varit kattvakter åt ett par små gynnare vid namn Pest och Kolera. Pest och Kolera gillar mobilfodral av garn. Sambons fodral har fick fiskas upp rån under sängen flera gånger förra året. Även så mitt en gång i år. Men igår hörde jag ett klösande och slitande ljud från golvet och jag anade oråd. Jag tittade upp och där låg så detta. Då har jag gjort klart för katterna att de inte får ta fodralet innan och jag hade även gömt det i en låda med lock på. Men ändock fick kattskrället tag på det och det var visst jättekul att slita och klösa i. Så det nålbundna mobilfodralet dog klösdöden igår. Men jag kan ju inte gå ens ett dygn utan egentillverkat mobilfodral så jag satte genast igång och krokade ett nytt.


Jag tycker att det blev rätt bra det här också. Jag krokade det runt och sydde ihop det i botten. Garnet är växtfärgat. Det ena, lite grönare, har jag köpt på loppis och är färgat med ljung, och det är väldigt mjukt och mysigt. Garnet har redan lyckats bli ett par handledsvärmare som jag sålde ett år i Ale till en vikingakompis. Det orangea kommer från skatten jag köpte av Ing-Marie förra året.

Detta fodral må vara icke-nålbundet men det fyller definitivt sin funktion och jag är säker på att det kommer rädda min mobil från tappningsdöden flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...