lördag 1 juni 2013

Kåken larmar

Idag har jag varit på Örgryte-Härlanda Stadsfestival, eller Kåken larmar som det även kallas. Jag kan inte påstå att jag sålde vansinnigt bra, men lite fick jag in i alla fall och det var himla trevligt. Jag hade trevligt sällskap och vädret var kanonfint. Så här såg mitt försäljningsbord ut.


Marknaden var precis utanför kulturhuset Kåken och där fanns det även så här fin stickgrafitti:


Bilderna ser kanske inte så himla bra ut eftersom det var gassande sol hela tiden och bilderna blir inte så lyckade då. Men som sagt så var det väldigt trevligt med massa levande musik och en hel del folk som besökte det också. Men det där vädret höll inte i sig hela dagen kan jag säga. På eftermiddagen blev det helt plötsligt väldigt blött. Det där uttrycket som säger att himlen öppnade sig räcker liksom inte. Det var som att man satt i en sjö i stort sett. När det började regna var jag ju inte heller så smart att jag packade ihop, utan jag tänkte att det nog skulle sluta. Det gjorde det inte. Det ösregnade så kraftigt att marken utanför Kåken bildade en mindre sjö. Och man kan ju inte annat än att skratta åt det. Jag var så blöt när jag kom hem att jag fick krama ur klänningen. Men jag är glad att jag hade lädersandaler på mig och inte tygskor eller gympadojor, för då hade jag varit tvungen att slänga dem när jag kommit hem tror jag. Och så här fina blir fötterna om man blir blöt i bruna lädersandaler:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...