lördag 27 augusti 2011

Ja jag har shoppat garn...


Jag vet, jag är beroende. Garnhörnan håller på att sväva över i min lägenhet... Men det är en investering faktiskt! Idag har jag varit ute med Kajsa, Lena och Anna på Reningsborg i Angered och Saronkyrkans second hand och fyndat! På Reningsborg köpte jag ett par böcker, en om knyppling och en om virkade barnkläder (nej jag har inte bäbis på gång, men virkade bäbiskläder är väl alltid bra presenter) och ett par nystan med tunt pärlgarn till mina virkade örhängen. Totalt gick det på 40 kr vilket jag tycker är helt OK. De andra hittade finfina tyger och en liten vävstol bl.a. Det var första gången jag var på den second hand-affären, och den var mycket bra tycker jag.

Sedan var vi på Saronkyrkans second hand som är lite av en favorit. Ibland kan man hitta hur mycket som helst där, ibland hittar man nästan ingenting. Men man hittar alltid något! Och idag hittade jag 12 härvor ullgarn, varav 11 av dem till växtfärgning, en bit tyg till mitt lapptäcke och lila knappar. Jag räknade ut att härvorna med ullgarn gick på ungefär 17 kr på 100 grams härva vilket jag också tycker är helt OK! De andra hittade lite böcker, garn och mer tyg.

Ledsen över den trista bilden förresten. Insåg att jag tar alldeles för tråkiga bilder till min blogg och att nästan alla består av garnnystan, böcker och annat kraffs i en hög på mitt parkettgolv. Men jag ska bättra mig!


Därför fotade jag min senaste nålbundna mössa tredimensionellt på min soffa istället. Inte heller en kanonbild men åtminstone nånting annat:) Men jag ska försöka ta lite finare bilder i framtiden. Det är växtfärgat garn som jag köpt på Tradera i den. Kanske inte den mest lyckade mössan jag nålbundit, men förhoppningsvis finns det någon som vill ta med sig den hem på någon kommande marknad. Nu brinner det i knutarna och jag borde verkligen nålbinda mer till marknaden nästa helg! Stress stress. Och på torsdag börjar skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...