söndag 4 september 2011

Medeltidsmarknad


I helgen var jag på en urmysig medeltidsmarknad i lilla Hjärtlanda utanför Sävsjö i Småland. Och det var verkligen urmysigt! Jag blev inbjuden att komma med min nålbindning till denna marknaden i vintras och jag har försökt vara riktigt ambitiös och nålbinda massa sedan dess men det har gått sådär om jag ska vara ärlig. Jag har ju aldrig tid... Men att komma iväg på något sånt här är verkligen inspirerande så jag ska nog nålbinda mer nu efter detta. Jag behöver ju få till ett litet lager. Men jag sålde en del ändå. Jag sålde ett nyckelband (mest kitsch för mer modernare medeltidsmänniskor;) ), ett par handledsvärmare, en nålbindningsnål och två härvor växtfärgat garn. Den ena härvan var en liten jag färgade nu i somras, den andra var en av min vän Lindas garner som jag fått med mig. Handledsvärmarna var dessa jag gjorde tidigt i våras och hon som köpte dem var en trevlig kvinna som sålde riktigt fina tovade saker, och hon var och klämde på dem 3 ggr innan hon till slut köpte dem. Och de satt verkligen som en smäck på henne! Kul att mina saker kan hitta sin maka så! Lena sålde lite med, och även om resan inte gick ihop sig för fem öre så var det en supermysig marknad och det var kul att komma iväg lite! Helt klart värt det! Här är lite av vad marknaden och Hjärtlanda hade att bjuda på för oss:




Hjärtlanda bjöd både på riddare, en medeltidskyrka och en slottsruin. Mys!

Annars har skolan börjat nu och jag känner att det blir mycket den här terminen. Vi börjar med klädsömnad och det är inget jag ägnat mig så mycket åt hittills i mitt liv. Men det är ju något jag gärna vill vara bra på så det är bara till att sätta igång och öva! Jag ska nog presentera mina framtida sömnadsprojekt i veckan,

2 kommentarer:

  1. Ååååh, jag vill också! :D Härligt med en sån grej första helgen på terminen, lite lagom uppmuntran sådär.

    SvaraRadera
  2. Du får hänga med nästa gång Kajsa!

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...