tisdag 23 augusti 2011

Varför stickar jag strumpor...


...när jag borde nålbinda istället! I vart fall så har jag stickat ett par tunnare strumpor i Drops Fabel nu, och så här blev de! De är väldigt korta, och numera stickar jag strumpa nummer två så den blir mindre än nummer ett som omväxling. Förut var det tvärt om. Kanske för att jag anstränger mig så att den inte ska bli större och stickar hårdare... Men jag är i alla fall väldigt nöjd och de känns sköna! Jag kommer garanterat sticka fler strumpor i liknande garn. Kanske lite högre nästa gång bara.

1 kommentar:

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...