tisdag 31 december 2019

Nyår och dagens hållbara outfit #10


Idag, nyårsafton till ära, har jag dragit fram en gammal trotjänare. Jag lyssnade på ett gammalt avsnitt av podden Säker stil härom dagen där de listade några plagg man måste ha i sin garderob till festliga tillfällen. Högst upp på listan kom "den lilla svarta". Jag kände mig nöjd tills de sa att den inte ska vara i trikå. Äh, fuck it, tänkte jag! Jag har ju typ bara trikågrejer så det här är min lilla svarta. Rrsterande lista var inte lika klockren i min garderob. Nä, jag har ingen kostym. Jag har haft den här klänningen i flera år och den är från Ellos. Och jag har använt den dömycket. Jag känner mig alltid både snygg och bekväm när jag har den. Så jag är väldigt nöjd med mitt val idag. För inte köper man väl en ny klänning bara för att det är nyår? Leggingsen är dessutom från Sellpy. Det här var min hållbara nyårsklädsel. Din då?

Får erkänna att svart klänning, kolmörkt ute och mobilkamera inte gör mästerverk. För inte är det fel på motivet eller fotografen! Men vad gör väl det. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...