torsdag 5 december 2019

Loppistips #10: Mölndals second hand


Ok, ska man vara riktigt noga heter den som ni ser Pingskyrkans Biståndscenter Second Hand Mölndal. Men det orkar ingen säga, eller hur? Det här är en favorit. Jag skulle vilja påstå att de flesta loppisarna är mina favoriter på ett eller annat sätt. Men den här är bra, på riktigt!

Den ligger på Södra Ågatan 10 i Mölndal och dit tar man sig bäst med spårvagn till Möldals sjukhus. Jag gillar den nog egentligen bäst för sin väldigt bra textilavdelning. Jag hittar alltid något fint tyg, broderigarn, nån gammal spets eller fint broderi man kan återbruka. En hel del handarbetsböcker har jag köpt där med, samt lite gosedjur till hunden och annat krimskrams.


Men de är väldigt bra på kläder med. Det finns en stor klädavdelning där det är bra uppdelat i olika sorters plagg för sig, samt att det en lite färgkodat som ni kan se på bilden. Det känns fräscht och det finns inte bara massa bös. Det finns massa skor och både mycket dam och herr. Barnkläder tittar jag aldrig efter så det kan jag inte riktigt uttala mig om men det välfyllt ut där med. Fynden för mig har uteblivit men min kollega som är en riktig loppisfantast har hittat mycket här. Jag tänker att det bara är en tidsfråga för mig med.


Denna fantastiska butik har öppet onsdag 11-18 och lördag 11-14. Priserna är bra här tycker jag och det finns mycket av det mesta. En sån där riktigt bra kyrkloppis helt enkelt. Åk dit om du inte redan varit där är mitt råd. Har du det bör du åka dit igen. Jag insåg att det var alldeles för länge sedan jag var där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...