tisdag 8 oktober 2013

Något färdigstickat


Jag har många UFO'n just nu. Mycket borde stickas klart. Men så blir det inte riktigt. Jag har kommit in i en period när jag mest stickar strumpor och krokar på min filt. Men jag gillar ju att sticka strumpor så. Och dessa blev klara igår. Mönstret kommer från Drops och heter 118-31. Det är någon vågformad struktur som både är fin och var rolig att sticka. Men det var lite bökigt när man skulle sticka hälen. Jag gjorde inte riktigt som man skulle utan gjorde en förstärkt häl istället. Och de sitter ganska perfekt. Ett av skaften är så klart för långt men ändå. Jag gillar dem. Garnet är också Drops, nämligen Fabel. Men jag kommer nog inte sticka fler sådana. Nu har jag sticka ett par andra strumpor som ska bli en present till en kär vän.

Och märk väl, jag har orakade ben. Det är bara charmigt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...