måndag 7 oktober 2013

Fantastiska människor och fantastiska restgarner!


Idag fick jag två paket på posten med mjukt innehåll! Jag hade visat min krokade restgarnsfilt i flera olika handarbetsrelaterade grupper på facebook, eftersom jag till slut fått tummen ur att fota den, och jag måste ändå erkänna att jag väldigt stolt över den redan innan den är klar! Och vips hade ett par sköna bönor (som Stickpodden uttrycker det) hört av sig och erbjudit mig att skicka lite restgarnsstumpar de hade liggande! Det tackar man ju inte nej till direkt, eftersom det är just det den här filten ska bestå av, små restgarnsstumpar som egentligen är för små för att göra något med och som ändå bara ligger och tar plats. I det första paketet jag öppnade gömde sig detta:


Fler paket! Och lite Lane Cervinia som är ett favoritgarn bland strumpgarner. Som synes fick jag både Opal, Regia, Lidls strumpgarn och lite Miniraggi av olika ålder. Och att givaren har tagit sig tid att slå in små paket och skriva små kommentarer är ju verkligen jättekul! Och dessa små snuttar var verkligen perfekta att ha i min filt! Perfekt storlek och många roliga färger som jag inte har sedan innan.


Det andra paktet innehöll omsorgsfullt inpackade garnrester i plastfickor väl märkta med vilket garn det var. Här fick jag både Regia, Opal, Fabel och lite annat. Rena julafton! Och vad dessa rester kommer att passa i min filt!


Totalt hade jag fått 35 snuttar till min krokade filt! Vilken lycka! Jag måste tacka Susann och Lotta som varit så snälla och skickat denna skatt till mig! Jag är superglad! Det har varit rena julafton här i eftermiddags och jag måste erkänna att det är lite tillfredsställande att sitta och nysta om småsnuttarna så de blir i likadan form allihop. I går satt jag och nystade om mina snuttar som jag hade sedan tidigare så att de är i likadana små härvor.


För ett par veckor sedan hade jag och några vänner klädbytardag här hemma och efter den hittade jag en korg som någon hade haft med sig. En korg är ju alltid bra att ha och den passade perfekt att ha mina strumpgarnssnuttar i till filten. Och som ni ser har jag en hel del snuttar nu. En del snuttar som ligger längre ner i botten är lite större snuttar och de ska få bli något annat först innan de blir mindre snuttar till filten, så allt i korgen är faktiskt inte till filten, men jag har en hel del garn ändå. Men det läskiga är att även om jag krokar in allt detta i filten skulle jag ändå tro att det inte ens räcker till halva filten så som jag har tänkt den och dess storlek. Så har ni såna där pyttesnuttar i Opal, Regia, Fabel, Miniraggi eller liknande som kanske ändå aldrig används upp, eller ännu värre, kanske slängs, då vet de vart de gärna hamnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...