söndag 4 november 2012

Nålbindning + Eskimo = sant


Jag har nålbundit en hel del i mina dar i flera olika garner och alla har sin charm. Jag började dock att nålbinda mest i Drops Eskimo och nu är jag tillbaka där igen. Drops Eskimo är ett trevligt entrådigt lite tjockare ullgarn, som det egentligen inte är något särskilt med, men varenda gång jag nålbinder i det så är det en ren njutning! Det är inte historiskt korrekt, och finns inte i så många naturliga färger, men ibland vill man ha modern nålbindning och där är Eskimo en ren fröjd att nålbinda i! Det är så pass tjockt att det blir resultat snabbt och strukturen blir finfin! Har ni inte testat att nålbinda i Drops Eskimo så kan jag rekommendera det! Jag gillar det i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Ja, då ska jag prova det! Längtar lite efter ett nålbindningsprojekt, det är så stillsamt eftertänksamt göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Så får du visa sen hur det blir :)

      Radera
  2. Jag har nålbundit i Lovikkagarn, också trevligt + det "tar sig" lite fortare än i tunnare garner. Funkar särskilt bra på sockor/tofflor eftersom det blir lite styvt.

    Gillar Eskimos regnbågsfärgade garn - det blev bland annat ett par underbara pulsvärmare.
    /Anna

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...