onsdag 17 oktober 2012

Bubinga


Bubinga är något slags regnskogsträ som jag inte vet något alls om mer än att man brukar göra gitarrer av det. Jag kom över lite spillvirke på min praktikplats nu och var ju tvungen att testa att göra en nålbindningsnål av det. Det var ett ganska vresigt träslag som var svårt att tälja eftersom det är lite "trådigt" och bara går att tälja åt ett håll om man skall få tillfredsställande resultat. Men efter ett antal timmar med täljkniven och sandpappret blev det en bivaxad nålbindningsnål. Bubingan blev väldigt len och trevlig att nålbinda med, även om just denna kanske blev något för lång för min smak. Men fler nålbindningsnålar i bubinga kommer det bli, förhoppningsvis till försäljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...