söndag 30 september 2012

Massa mässor 2


Vem har sagt att man kan ha för mycket garn?

För två år sedan var jag på massa mässor en helg. Eller rättare sagt två. Syfestivalen på Åhaga i Borås på lördagen och Bokmässan i Göteborg på söndagen. Jag körde samma koncept i år. Jag och Linda var på Åhaga igår och förköpte oss på garn. Ateljé Margaretha hade nystan för 10 kr styck och då är det ju faktiskt korkat att inte handla! Vem håller med? Så vi var där i två omgångar och handlade massa Létt Lopi, Tuva, Raggi och Mellanraggi. 14 nystan på 50-100g styck för 140 kr är ju faktiskt inte alls så illa! Så hade vi hört att butiken i stan också sålde ut en del garn för 10 kr nystanet så då fick vi ju åka dit med! Där hittade jag ett blandgarn av ull, akryl och alpacka bl.a. som var jättemysigt. Silenzio från Schachenmayr. Jag gillar deras garnet. Klubbgarnet, som jag har en alldeles speciell plan för, kostade 25 kr och två nystan Drops Fabel för 28 kr styck var det enda jag köpte för fullpris. Det ska bli ett par Kristina-strumpor till tänkte jag. Totalt fick jag 25 nystan för 301 kr igår! Inte helt fel. Måste bara hitta något sätt att förvara dem med, så inte den fantastiske sambons tålamod med mitt garn börjar tryta, och projekt att använda upp dem med! I övrigt på mässan hittade jag lite småsnuttar strumpgarn till min krokade filt, ett set med bambustrumpstickor i 2mm och ett set Knitpro akryltippar i 5.5mm för 20 kr. Har bara tippar i trä sedan innan och tänkte att jag kan ju testa akryl med.

Idag var jag så på bokmässan med. Fick tag på en fribiljett (tack Titti) och kände att en sväng kan man ju ta. Det var inte alldeles för mycket folk så man knappt kan gå och jag hittade lite fynd. De små böckerna i serien Kyrkkaffe var jag faktiskt lite ute efter. Jag är inte så kyrklig av mig men jag har ett par böcker på samma tema innan och de är väldigt mysiga. Det finns massa bra mönster i dem och så står det små historier runt omkring mönstren och ofta får man med något recept med. Två för hundra var det för dem och boken Sticka till babyn kostade 10 kr så jag kände att även den var värd sitt pris. Så två lyckade mässor var det! Och så träffade jag på Claudia med och det är alltid trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...