söndag 5 augusti 2012

Mer vikingashopping


Jag kom iväg till Hornbore Ting också! Jättemysig dagsutflykt! Och självklart var jag tvungen att shoppa också. Den lilla nakna bronsfiguren är köpt i ett speciellt syfte som jag inte avslöjar här;) Örhängena är till min mor eftersom hon köpt liknande i Ale tidigare men tappat den ena. Knappen skall vara till ett växkprojekt och saxen har jag varit ute efter länge. Egentligen vill jag ha en lite mindre och skarpare variant, men den här var helt ok. Jag köpte den av Dennis eftersom han vunnit en ny i en bågskyttetävling och han har gjort fodralet själv så det handlar ju om hantverk med. Och 25 kr tyckte jag var nästan gratis! Tyget förstår jag inte vad jag skulle ha till egentligen, men det var så fint och jag skulle vilja ha en klänning i det kände jag. Eller ett par byxor kanske... Men pösbyxor vill jag inte ha och känner att det kanske inte riktigt passar som tightare modell. Och hängslekjol har jag redan en rutig och det här tyget kanske inte riktigt passar till det... Det kostade i vart fall 120 kr metern eftersom de inte var säkra på om det var helylle eller en blandning och efter att ha eldat lite kan jag avslöja att inslaget inte är syntet i alla fall, men inte heller ylle. Troligtvis bomull. Men jag har bestämt mig för att låtsas att det är linne. Om någon har något bra förslag på vad för vikingaplagg jag skall göra av detta kan ni gärna berätta det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...