tisdag 10 maj 2011

Lite annat


I höstas påbörjade jag ett litet litet träprojekt under lediga stunder på min VFU-plats. Jag hade ju egentligen inte börjat med trä då så det här var det första träartade jag jobbade med sedan mellanstadiet. Det är en minitavla till min sambo med hans monster som är en av symbolerna för hans band. Det är samma motiv som på den krokade slipsen man kan läsa om här. Jag har även tänkt sticka en sådan som en del av mitt stickprojekt i skolan. Det ar ganska pilligt att använda små stämjärn och håljärn till det här lilla pyttiga, men det var lärorikt. Jag gjorde klart den nu i förra veckan på VFU'n och resultatet blev kanske inte det bästa, men jag tror han blev nöjd. Det var ju tur att jag fick tag på en bit lind iallafall som är lättbearbetat. Annars jobbar jag på med mina nålbindningsnålar. Jag har 14 stycken klara nu. Det är roliga än att bygga skåp, konstigt nog...


Idag fick jag också hem den här boken. Mia Bengtssons tredje bok med amigurumis och den ser fin ut. Har inte hunnit titta igenom den ännu men jag vet redan nu iallafall att jag kommer virka en panda från boken:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...