fredag 4 mars 2011

Provlappar!


Så var det dags att presentera det fantastiska provlappsprojektet! I skolan har vi haft en workshop i maskinsömnad där vi skulle vis upp våra färdigheter genom att sy provlappar. jag vägrar ju egentligen provlappar, men är det skolarbete så får det ju bli så. Dessa provlappar består av: enkel fåll, dubbel fåll, isärpressad söm, ihopsydd söm, knapp och knapphål, vändsöm, fällsöm, falsk fällsöm, ficka och dragkedja. Det var roligt att komma igång och sy trots att jag egentligen ogillar att göra saker som inte blir något. Så här ser de ut iallafall, och jag anar, ve och fasa, att det kommer bli tvunget att stickas och virkas provlappar med! Det kommer bli jobbigt.
Imorgon ska jag och klasskompisen Anna besöka loppis och på måndag är det dags att redovisa tre sömnadsuppgifter på temat förvaring. Hoppas det blir godkänt. Jag är rätt nöjd ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...