måndag 28 februari 2011

LOL!

Idag hade jag en jävlig start på dagen. Jag spillde ned mina sömnadsgrejer jag skulle ha med till skolan med mjölk. Inte bra. Väl i skolan skulle jag påbörja att sy en väska. Då insåg jag att jag kan ju verkligen inte sy! Helt värdelös är jag! Stod där och fattade inte alls hur jag skulle göra. Jag tänkte använda min vanliga väska från HM som förebild men jag är verkligen kass på att sy! Så jag försökte hitta ett mönster på nätet istället. Men ett mönster på svenska på något annat än en tygkasse är visst omöjligt att hitta. Så efter all ångest bestämde jag mig för att bara köra på helt enkelt. Det får bli som det blir. Så jag satte bara saxen i tyget och klippte. Det ska bli maskinbroderi och applikationer på väskan med. Men jäkla symaskiner till att krångla så jag hann inte så mycket som jag ville. Så jag och brudarna i skolan åkte på en shoppingrunda istället. Jag köpte lite riktig maskinbroderitråd att ha i morgon och på Ikea köpte jag världens coolaste tyg!


Det kanske inte syns så väl men det är vikingar med hornhjälmar på! Och nån sorts Brunhilde-typ. 39 kr metern tyckte jag det var värt!
Sedan åkte vi till Tyglagret i Kållered och det var ju en trevlig butik! Tyg var inte prio ett där utan jag shoppade dragkedjor och knappar och sånt. En kaffeplastmugg knappar för 10 spänn tyckte jag var som hittat! Jag som missbrukar knappar.


Och så äntligen köpte jag Lol-garnet från Marks & Kattens. Det är iofs syntetiskt, men det är gjort på petflaskor så det är hållbar utveckling! En fin grön färg blev det. Kan hända att det blir ett par handledsvärmare av det.
I övrigt har jag precis börjat sticka ett par enkla handledsvärmare med flätor på enligt beskrivning. En del av mina 4hp jag lägger på stickning. Lite tufft att sticka på universitetsnivå:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...