tisdag 19 oktober 2010

Tentaångest

Jag har faktiskt glömt hur pass påtaglig känslan av tentaångest är. Jag försöker för allt i världen få upp motivationen att skriva men det är svårt. Så då bloggar jag istället!
Jag var ju i Malmö i helgen. Vi bodde på världens sunkigaste hotell kan jag säga. Så där bor vi inte igen. Handarbetshändelser på den resan är att jag köpte ett barnörngott på Myrorna som skall slaktas till lapptäcket. Så här långt har jag kommit på det hittills. Det skall bli till en dubbelsäng kan jag säga...


 Och som sagt, alla donationer av gula bomullstyger tages tacksamt emot!

Sedan började jag virka ett mobilfodral till min nya X10 mini på vägen ner med. Jag blev klar på vägen hem. Blev ganska bra faktiskt, trots att jag var skeptisk under virkandet.

















Sedan får jag ju visa min nya leksak med. Min nystmaskin! Det är så bra med nystmaskin! Det går snabbt och nystanen blir fina. Garnvindan sjabblade Schenker lite med men den är på väg nu i alla fall.


I övrigt har jag gjort klart lite handledsvärmare och påbörjat ett par örhängen och lite så. Och bara jag fått nystat upp raggsocksgarnet jag köpte på tradera för ett par veckor sedan ska jag sticka vantar till sambon. Så det är en del på gång nu. Och på lördag är det marknaden på Dicksons hus. Kom gärna dit och kika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...