söndag 31 oktober 2010

Jag kan sticka!


Jodå, jag kan sticka! Men inte särskilt bra. Så här långt har jag kommit på mannens vante. Och då fick jag be om hjälp ett antal gånger hos mer kunnande stickerskor på nätet. Det senaste problemet är hur skjuttom man lägger upp maskor mitt i arbetet. Jag snitsade till det till slut, men jag kan inte garantera att det blev rätt någonstans. Menmen, alla sätt är bra. Så då var det tummen kvar. Och sedan en till så klart. Men det är ganska roligt att sticka! Och jag tycker att garnet är snyggt.
I helgen har jag varit på symässa på Kviberg med. Linda och Jack var och plockade upp mig på morgonen och så passade vi på att smita in till Garntanten med. Det är ju vårt gamla stammishak på den tiden då vi bodde på Hisingen båda två. Och jag köpte så klart ännu mer garn! Jag köpte det sista Julia-nystanet i samma färg som jag köpte sist, och så köpte jag även 4 till i andra färger.


Jag blev ganska förälskad i det garnet eftersom det är så snygga färgskiftningar i, och så är det drygt med. De här handledvärmarna är på lite lite mer än ett nystan, samma nystan. Och jag gillar faktiskt att de blir lite olika.


Så fick jag köpa på mig två nystan raggsocksgarn till eftersom två inte räcker långt.

Ute i Kviberg hade vi jättetur och fick en fribiljett för två personer precis när vi skulle gå in av en annan småbarnsmamma, så då slapp vi den utgiften. Inte för att vi shoppade så mycket där inne i och för sig. Linda köpte strumpstickor till sin mamma och två tygmärken, och jag köpte ett par kallingar i bambu till mannen. Men det var ändå en trevlig utflykt och vi fick se mycket fina garner och folk som kan sina saker när det gäller stickning. Så jag blev sugen på att sticka mer och bli bra på det, och det är ju positivt!

Tyvärr missade jag vännernas tantfest igår eftersom jag hade sprängande huvudvärk och hade sovit dåligt. Jag som tänkte gå dit med min stickning. Jaja, jag får väl vara lite tant här hemma då och sticka lite till på vanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...