måndag 30 december 2013

Jul 2013

I år var det en ganska torftig jul julklappsmässigt på temat handarbete. Jag har inte orkat vara så ambitiös att jag gjort handgjorda julklappar till alla. Jag har inte haft tid heller. Och i år har jag ju faktiskt haft råd att köpa julklappar. Men några fick det bli i alla fall. Sambons mormor och mamma fick en krokad halstub resp. några disktrasor. Min syster och hennes sambo fick också disktrasor och glasunderlägg. Inte så inspirerande kanske, men stickade disktrasor är verkligen the shit!




Och för första gången på flera år fick jag nästan inget handarbetsrelaterat alls, trots att jag önskade mig massa böcker. Men jag klagar inte, jag fick jättefina julklappar! Jag fick dock en prenumeration av tidningen Hemslöjd, vilket är en alldeles utmärkt julklapp vilken jag får varje år, och så fick jag denna boken: Gamla svenska lapptäcken. Den har jag suktat efter länge!


Jag upptäckte även att det finns en andra del: Spår av liv. Den får jag önska mig i födelsedagspresent i januari!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...