lördag 3 december 2011

Önskar att jag vore lite bättre

Jag önskar att jag vore lite bättre. På allt egentligen. Jag är bara lite bra. Jag kan bara lite grand. Jag kan sy lite grand. Jag kan fuska i trä. Jag kan sticka och virka enklare grejer. Det har visat sig att jag kan väva och knyppla lite grand. Jag vet hur man broderar men det blir inte särskilt snyggt. Men varför kan jag inte vara bra på någonting då? Varför är jag bara lite bra på en massa grejer, men inte riktigt bra på nåt? Jag kanske inte är tillräckligt nördig och snöar in på vissa grejer och helt enkelt ser till att bli riktigt bra på något. Suck ja... Men man kan väl kanske säga att det är de här kvaliteterna jag behöver för att bli en kompetent slöjdlärare. Då kanske det räcker att man kan lite om mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...