fredag 24 juni 2011

Stoff och Stil!


Igår var jag och Anna på Stoff och Stil ute i Bäckebol och kollade in sortimentet. Det fanns jättemycket fina tyger! Kanske inte så mycket sorters tyg i min smak (typ lin och ull) men det fanns så mycket fina mönstrade tyger! Och de hade så mycket annat som var fint med! Jag köpte inte något tyg den här gången eftersom jag inte hade något jag hade behov av, och jag är, hör och häpna, inte så slentrian/impulsshoppingbenägen när det gäller tyger. Garn däremot... Så jag fick ju köpa ett jättefint limegrönt bomullsgarn och ett mönster för en görsöt virkad elefant som jag måste virka! Så fick jag tag på neongul sytråd som jag har velat ha länge! 1000 meter ska väl räcka ett tag hoppas jag. Men jag får nog köpa mer vid ett senare tillfälle med. Så fick jag tag på en låda för mina undertrådsrullar till symaskinen som jag behövde. Allt detta fick jag för 92 kr. Det tyckte jag var som hittat! Anna köpte fina tyger.

Sedan var vi på Ikea med såklart och åt korv, pizza och glass. Anna köpte en tvålkopp och jag köpte pärlplattor. Jag vill göra pixlade bilder i nabbypärlor (som det ju heter, allt annat är förkastligt!)så plattor för 15 spänn tyckte jag också var som hittat. Nu ska jag bara skaffa nabbypärlor också! I neonfärger helst.

Så dags för midsommar, och det blir lite sill och lite grill och jordgubbar. En del grejer är köpta på Willys;)

2 kommentarer:

  1. bara måste se om jag klarar av att ta buss/spårvagn när jag åker ned till Göteborg nästa helg...lite nya tyger OCH garn är aldrig fel :))

    SvaraRadera
  2. och trevlig midsommar btw :)

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...