måndag 27 juni 2011

Längtan


Jag har ett väldigt sug efter att vara kreativ just nu! Kanske för att sommarjobbet tar så mycket av min tid och jag inte hinner vara så kreativ... Men ikväll har jag kommit igång med att växtfärga! Jag tycker att växtfärgning är jättekul och jag gillar det faktum att det blir lite ojämnt och flammigt. Det blir ett väldigt fint resultat vid nålbindning dessutom! Jag försöker hinna med att nålbinda lite vid lugnare stunder med men det blir tyvärr inte så mycket gjort. Men mössan ovan gjorde jag klart i förra veckan och den ska försöka säljas på marknad i september. Den är inte växtfärgad, men färgen har ändå en naturlig kulör så den kunde lika gärna varit det tänker jag. Just nu håller jag på med matchande handledsvärmare också. I morgon tänkte jag se om jag får tag på några vassvippor med så jag kan färga med det också. Dessutom behöver jag verkligen köpa plasthandskar att använda vid färgningen. Jag vet redan nu att jag kommer ha missfärgade händer på jobbet i morgon... Jag önskar bara att jag hade lite mer tid för virkning av örhängen och smygmaskvirkning av handledsvärmare mm. För nu är jag riktigt sugen att åka på marknad och sälja igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...