torsdag 14 april 2011

Mer sytt














Vi konstaterade ju senast att jag behövde ett par mysbyxor till i hippiebatik. Jag hade nog egentligen tänkt sy dem på egen hand utanför skolan men så konstaterade min lärare att jag visst lagt mönstret fel på det gråa tyget vilket resulterade i att det blev lite rynkigt i sömmen på låren, vilket inte stör mig, men jag är ju där för att lära mig! Så det fick bli ett par till och de blev faktiskt bättre, rent sömnadsmässigt. Och de blev sjukt sköna! De är lite crazy, men jag har fått många komplimanger för dem! Fast det här är nog första gången min sambo är mer återhållsam med berömmet;) Men jag gillar dem!


Sedan har jag sytt den här fantastiska kreationen med! Jag tyckte det vore kul att sy något lite mer annorlunda som skulle kännas mer som en utmaning än mysbyxorna, och blev väldigt förtjust i idén att sy trosor. Och det var riktigt roligt! Jag sydde dem i måndags, och till en början kändes det bara krångligt och jag ångrade bittert att jag gett mig på detta projekt. Dock visade det sig inte vara så svårt som jag trott, och det var riktigt roligt att sy! Ganska kraftigt och stretchigt trikåtyg, stretchspets, en liten bit av avklippta ben från en oanvänd pyjamas, samt lite sytråd var allt som krävdes! Spetsen kommer från Tygaffären som är en mycket trevlig och välsorterad tygaffär! Många fina spetsar hade de!

Idag hade vi redovisning av luffarslöjd, svep och tygtryck dessutom. Vi fick göra små utställningar och presentationer uppdelade i tre grupper och det blev riktigt bra! Jag fick dock inte till någon riktigt bra bild på mitt förkläde jag sytt, men jag får väl visa upp det senare antar jag. Annars är ett par bäbisstrumpor färdigstickade och en svarvad blobb färdigmålad. Bara skolhandarbete som vanligt!

2 kommentarer:

  1. Så härliga byxor! Trosorna blev ju oxå läckra! Kram från Varberg

    SvaraRadera
  2. Tack! Du skriver alltid så snälla kommentarer:)

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...