måndag 2 augusti 2010

Mera loppisgarn!

Jag har köpt ännu mera garn på loppis! Dagen började med att sambon fyllde år så efter presentöppning osv så åkte vi in till stan och åt lunch på Jensens Bøfhus. Glassmaskinen var visst trasig där (det var den förra gången han var där och åt också) så ingen födelsedagsmjukglassbuffé inte. Men vi åt annan mjukglass på stan istället. Sedan gick vi till Broderi Garn på Drottninggatan som är en väldigt trevlig garnaffär för jag skulle ersätta det garnet sambon och hans vänner snott till sin 80-talsklubb Safety Dance i fredags. Neonfärgerna av Schachenmayrs Bravo är UV-fluorescerande så de hade inrett Henriksberg med garn i fredags. Alla klubbarrangörer och annat "synthbranschfolk" som var där pratade om garnet och kom och frågade om jag var dealer av UV-garn;) Tänka sig att mitt garn skulle vara så populärt! Så det fick jag ju köpa nytt idag då.
Sedan så skulle jag till Ebbe & Haldis på Vallgatan igen för att kolla efter knappar till mina bäbistofflor jag har börjat virka, men lyckades hitta massa garn istället.


Allt detta fick jag för 110 kr och det tyckte jag inte var fy skam! Fyra nästan hela nystan Létt Lopi, sex nästan hela nystan alpacka av olika fabrikat, ett Drops Fabel, ett påbörjat Drops Karisma, ett påbörjat Drops Alaska + lite spill i ett annat nystan, eller tunt mohairgarn och påbörjat ganska tunt ullgarn. Jag älskar Ebbe & Haldis! De har alltid nåt garn man vill ha! Loppisgarner är min grej. Inte för att jag behöver mer garn direkt men nu när jag börjat tillverka massa grejer till försäljning så får jag faktiskt köpa lite tycker jag. Synd att jag inte hittade några knappar bara... Alpacka-garnet ska det nog bli lite bäbisstrumpor av eller nåt. Jag har kommit på att det är så himla mysigt att jobba i. Eller så kanske jag gör något till mig själv, vi får se.

Nu ska jag sätta igång och baka födelsedagstårta med. Sambon ska få en kladdkaketårta när han kommer hem från synthlekandet ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...