söndag 13 juni 2010

Föll till föga

Jag föll till föga för min generation och skaffade en blogg. Om det är min grej vet jag inte riktigt men jag hoppas det! Den här bloggen ska handla om mig och mitt handarbete. Freddan älskar det ordet. Och Andreas P med, så det var lite för dem jag skrev det! Den ska faktiskt handla mest om handarbete faktiskt, för det är sånt jag sysslar med. Här kommer jag alltså presentera vad jag producerar eller åtminstone försöker producera! Det är inte alltid jag lyckas. Men vad jag håller på med just nu är:

#En krokad halsduk i restgarn
#Handledsvärmare i nålbindning - gult garn
#Handledsvärmare i nålbindning - brunt garn
#Krokade grytlappar till Jossan (kommer dock repa upp dem och göra om dem)
#Nålbunden mössa
#Neongula benvärmare, stickning
#Nålbunden bäbismössa till Alma (ca 1 v gammal, Alma alltså)
#Mormorsrutor som förhoppningsvis ska bli en liten filt
#Virkade strumpor
#Handledsvärmare i krokning
#Lapptäcke i gula tyger
#Synthig bonad (påböjad i skolan)

Och jag kommer definitivt påbörja någonting nytt innan jag har gjort klart något annat! Så funkar jag.

1 kommentar:

  1. Ja, jag påbörjar oxå något nytt innan jag är klar med det gamla! Det är ju skapandets tjusning. Maria

    SvaraRadera

Sveriges second handprofil och loppistips #28: Erikshjälpen Rosenlund och dagens hållbara outfit #29

I torsdags var jag faktiskt ute på baluns! Ja, jag vet att vi har restriktioner igen och jag är ändå rätt restriktiv med vad jag gör men här...